Puisi Bahasa melayu

ALLAHU AKBAR
Aku kecil dihadapanmu
Kupejamkan mata dan menghela nafas dosa
Masih teringat dan terus terikat
Tak dapat bertahan dalam kesalahan
Berulang kali, terus terjadi
ASYHADU ALLA ILAAHA ILLALLAH
Kepada engkau sahaja cinta hambamu ini
Pantaskah aku bernafas dibumimu
Dengan dosa membumi
Apalah guna air mata
Jika semua percuma
ASYHADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH
Muhammad Rasulku, Uswatun Hasanah
Aku manusia, aku berdosa
Aku meminta, Tuhan ampunkan
Tuhan berikan walau ku berdusta
Terus berdosa, terus berdosa
HAYYA 'ALASH SHALAH
Kemenangan dalam anganku
Syukur nikmat atas curahan kasihmu
Ampuni aku dalam dustaku
Terlupa hamba atas nikmatmu
Membenci waktu dan tak bersyukur
Dosa yang tak terukur
HAYYA 'ALAL FALAH
Kemenangan dalam anganku
Andai jantung berhenti berdetak setakat ini
Pantaskah aku mintakan surgamu
Aku pasti tak ingin nerakamu, aku malu ya Allah
ALLAHU AKBAR
Sujud aku dalam doa
Jauh dalam tabir mimpiku dosa yang kau tutupi
Keselamatan diakhir masa
Sampai bila bila

LAA ILAAHA ILLALLAH
Luruskan iman hambamu ini
Bisikkan kata penghilang penyakit hati
Allah, hamba mohon ampun
Ya Allah, sampai kapanpun....



Komentar